Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Aby uzyskać więcej informacji, zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności
ROZUMIEM
Szkolenia


Uwaga: jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniami otwartymi (czyli takimi, na które może przyjechać nawet jedna osoba) z jakiejś dziedziny, prosimy o wiadomość na mail info@motomarketing.pl. Będziemy bowiem organizować te szkolenia opierając się na zainteresowaniu zgłaszanym przez Państwa.


Oferujemy szkolenia dla motoryzacji: szkolenia dla obsługi posprzedażnej, szkolenia dla warsztatów samochodowych, szkolenia dla dealerów samochodów, szkolenia dla fabryk motoryzacyjnych oraz dla dystrybutorów z tej branży:

  • nowość: Jak maksymalizować efekty szkoleń? Informacje wysyłamy indywidualnie zainteresowanym firmom! A link do krótkiego artykułu na ten temat znajduje się tu.

  • marketing usług w warsztacie samochodowym (wśród zagadnień mogą się znaleźć następujące tematy:
    - specyfika usług
    - narzędzia marketingowe dla usług
    - tworzenie komunikatu marketingowego w usługach
    - organizacja i prowadzenie akcji promocyjnych
    - i inne: podstawy merchandisingu, jakości oraz lojalności, podstawowe elementy grafiki, elementy komunikacji oraz perswazji)
    więcej:

  • sprzedaż / komunikacja / obsługa klienta oraz standardy w warsztacie samochodowym oraz w firmach produkcyjnych i dystrybucyjnych z branży; szkolenia z obsługi klienta mogą być ukierunkowane na różne elementy:
    - miękkie - typowo komunikacyjne: techniki sprzedaży i perswazji, radzenie sobie z różnego rodzaju niekomfortowymi sytuacjami (tj. "obrona ceny" czy "trudny klient"),
    przygotowywanie perswazyjnego komunikatu na piśmie lub skutecznej rozmowy przez telefon
    - oraz twardsze: dotyczące procesu obsługi klienta (szkolenia procesowe) czy prowadzenia procesów w warsztacie z organizacyjnego i efektywnościowego punktu widzenia

  • zarządzanie serwisem samochodowym, rentowność i obliczanie kosztu roboczogodziny (prowadzone przez profesjonalistę praktyka w dziedzinie zarządzania serwisem motoryzacyjnym); prze­znaczone dla właścicieli warsztatów samochodowych oraz osób zarządzających serwisami; zagadnienia ekonomiczno-finansowe przedstawiane są okiem praktyka, a nie z punktu widzenia księgowego; przykładowe zagadnienia to:
    - koszty - gdzie powstają i jak je kontrolować?
    - wyliczanie kosztu roboczogodziny w warsztacie mechanicznym lub blacharsko-lakierniczym
    - próg rentowności
    - efektywność serwisu, wydajność i produktywność
    - inne wskaźniki ekonomiczne

  • elementy zarządzania pracownikami i firmą; uwaga: zarówno dla pracowników warsztatów, jak i zakładów produkcyjnych / fabryk motoryzacyjnych, w szczególności np. dla mistrzów zmianowych; więcej o szkoleniach dla zakładów produkcyjnych:
    tematyka:
    - jak zarządzam? przegląd i rozwój kompetencji menedżerskich
    - rola kierownika i komunikacja z zespołem
    - zarządzanie przez cele i zarządzanie przez zadania
    - delegowanie - zadanie skutecznego menedżera
    - style kierowania - elastyczny menedżer to skuteczny menedżer, egzekwowanie realizacji zadań
    - prowadzenie spotkań z zespołem
    - prowadzenie rozmów indywidualnych z pracownikami: delegujących, monitorujących, egzekwujących, oceniających
    - motywowanie pozafinansowe - budowanie pozycji przywódcy zespołu; zarządzanie zmianą i motywowanie zespołu w sytuacji zmiany
    - rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji; współpraca i kreatywność w zespole
    - asertywność w pracy menedżera; budowanie i organizacja zespołu
    - zarządzanie emocjami i radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych
    - stymulowanie rozwoju i budowanie automotywacji pracowników
    - rekrutacja - jak pozyskać dobrego pracownika do firmy

    Szkolenia są prowadzone przez trenera, psychologa, z doświadczeniem, m.in. w rekrutacjach i szkoleniach pracowników na różnych poziomach hierarchii
    , także w motoryzacyjnych zakładach produkcyjnych.

  • prawo w relacjach z klientem (prowadzone przez doświadczonego radcę prawnego specjalizującego się w motoryzacji): prawa usługodawcy / sprzedawcy oraz, z drugiej strony, klienta występującego jako przedsiębiorca lub konsument:
    - zmiana przepisów konsumenckich 2014/2015, obowiązujące dwa reżimy odpowiedzialności: dla umów zawartych do 25 grudnia 2014 i po tym terminie
    - reżimy odpowiedzialności za wykonanie usługi i sprzedaż części,
    - rękojmia
    - gwarancja
    - rola i użycie dokumentów warsztatowych i innych
    - wydanie samochodu z usterką zagrażającego bezpieczeństwu
    - optymalne prowadzenie procesu reklamacji
    - materiały dowodowe
    - zabezpieczenie płatności za usługę i towar itp.

  • dane osobowe w firmie

  • prawo pracy; przykładowe zagadnienia:
    - Zatrudnienie sezonowe – jaką umowę wybrać? Zatrudnienie krótkoterminowe, rozwiązywanie umów na czas określony, praca tymczasowa, leasing pracowniczy, zatrudnianie młodocianych.
    - Pracownik z Ukrainy – legalna praca krok po kroku, uproszczona procedura zgłoszenia zatrudnienia pracownika zza wschodniej granicy; zasady przedłużania legalnego pobytu i pracy.
    - Wypadek przy pracy – które zdarzenia stanowią wypadek przy pracy? Jakie obowiązki ma pracodawcą w związku z wypadkiem?; najczęstsze nieprawidłowości; pracodawca wobec roszczeń pracownika i jego rodziny.
    - Tata w pracy – uprawnienia pracownika-ojca związane z rodzicielstwem, urlopy i skrócenie czasu pracy, kiedy pracownik-ojciec nie może zostać zwolniony?
    - Rekrutacja pracownika i koniec syndromu pierwszej dniówki – nowe zasady podpisywania umowy o pracę; o czym trzeba poinformować nowego pracownika, a o co pracodawca nie może go pytać?
    - Nowe zasady rozliczania zleceń i świadczonych usług minimalna stawka godzinowa; zasady ewidencjonowania czasu wykonywania zleceń i świadczenia usług; obowiązek przechowywania dokumentacji; wyłączenia z obowiązków ustawowych.
    - Nadgodziny – jak pracownik udowodni pracę w godzinach nadliczbowych?; świadczenia dla pracownika w związku z nadgodzinami; rozliczanie czasu pracy; systemy czasu pracy.

  • na życzenie możemy zaproponować szkolenie z zarządzania magazynem części zamiennych we współpracy ze specjalistą w tej dziedzinie.

 

Podstawowe odmiany szkoleń

Szkolenia mają charakter zamknięty lub otwarty. Szkolenia zamknięte to takie, które nabywa jedna firma i zaprasza na nie swoich współpracowników (pracowników, warsztaty, sklepy, partnerów biznesowych).

Na szkolenia otwarte może zgłosić się nawet jedna osoba z dowolnej firmy. Organizujemy je raz na jakiś czas, zwykle wiosną i jesienią, więc jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem otwartym, prosimy o sygnał (info@motomarketing.pl), jakie szkolenie Państwa interesuje.

 

Dla kogo?

  • szkolenia dla mniejszych i większych serwisów samochodowych,

  • szkolenia dla dealerów samochodów,

  • szkolenia dla pracowników central marek samochodowych,

  • szkolenia dla producentów części, importerów, dystrybutorów oraz hurtowni części zamiennych oraz działów części serwisów (szkolenia otwarte oraz np. z komunikacji / sprzedaży),

  • szkolenia dla pracowników fabryk producentów części zamiennych (np. komunikacja i motywowanie podwładnych dla brygadzistów).

Szczególne warunki świadczenia usług

ARTYKUŁY
Polscy kierowcy i nie tylko w badaniu Mobil 1 (2017-12-05)
Według badania przeprowadzonego przez Mobil 1, dla polskiego kierowcy krótki czas naprawy (66 proc.) je...
Rywalizacja ASO (2017-10-24)
Auto Świat zorganizował badanie 200 stacji ASO z 20 marek samochodowych. Odbyło się ono w ramach Garage Quality Check 2017 przeprowadzonego przez Kantar TNS. Sp...
Serwisy niezależne francuskiej marki (2017-09-21)
Prezes PSA w Polsce David Guerin, zainaugurował projekt sieci Euro Repar Car Service - wielomarkowej niezależn...
Nowość. Jak maksymalizować efekty szkoleń? (2017-08-21)
Firma Motomarketing.pl przygotowała szkolenie nt. zwiększania efektów szkoleń dla branży motoryzacyjnej...
POLECAMY
Projekt
Wykonanie
Copyright © 2006 - 2015 Motomarketing.pl