Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Aby uzyskać więcej informacji, zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności
ROZUMIEM
Audyty marketingowe i organizacyjne


Marketing podstawowy

Proponujemy sprawdzenie stopnia realizacji w serwisie podstawowych i uniwersalnych elementów marketingo­wych charakteryzujących lokalnego usługodawcę, wynikających z elementów marketingu usług, obsługi klienta, wizerunku. Audyt ten dokonywany jest za pomocą autor­skiej metody. Może być ona modyfikowana zgodnie ze standardami i sugestiami firmy Klienta lub możliwe jest całkowite zastosowanie metodologii dostarczonej przez Zleceniodaw­cę.

W podstawowej wersji audytu badane są:

  • Sposoby budowania wizerunku firmy
  • Wygląd na zewnątrz i wewnątrz
  • Merchandising i tworzenie atmosfery zakupów
  • Poczekalnia i biuro obsługi w czasie oczekiwania na przyjęcie oraz podczas naprawy
  • Stosowanie i komunikowanie gwarancji
  • Jakość usługi na różnych poziomach
  • Załatwianie reklamacji
  • Podstawowe standardy
  • Podstawy komunikacji cen

 

Marketing rozszerzony

Elementy procesu, które mogą być sprawdzone, jeśli zapewnione zostaną warunki obserwacji (zwykle wiąże się to ze zwiększonym czasem audytu):

  • Podstawowa obsługa przez telefon
  • Procedura umówienia na wizytę
  • Procedura przyjęcia pojazdu
  • Procedura naprawy
  • Procedura wydania samochodu
  • Kontakty po usłudze

 

Komunikacja z klientem i techniki sprzedaży oraz budowanie relacji

W audycie poszerzonym o obserwację sposobów komunikacji z klientem uwzględnimy również sposoby radzenia sobie z zastrzeżeniami klienta czy umiejętności perswazyjne oraz inne elementy pozwalające lepiej sprzedawać oraz budować relację z klientami.

 

Organizacja firmy

Z kolei w audycie w wersji marketingowo-organizacyjnej pojawia się obserwacja, analiza i ocena zagadnień tj.:

  • Organizacja warsztatu (schemat organizacyjny, kierownicy, pracownicy produkcyjni)
  • Dokumentowanie procesu naprawy i obsługi
  • Procedury wewnętrzne
  • Regulamin i system wynagrodzeń

Metodologia audytu: obserwacja, wywiad z pracownika­mi, oglę­dziny dokumentów, tajemniczy klient (jeśli potrzeba). Audyt co do zasady jest jawny (oprócz rozmowy telefonicznej). W audycie, inaczej niż w metodzie tajemniczego klienta, nie ma ocen wartościujących (coś się podobało, miałem wra­żenie, że pracownik był uprzejmy, jest brudno itp.), a jedynie obserwacje (zlecenie nie zostało wydane w danym przypadku, pracownik nie przedstawił się, wszystkie miejsca parkingowe były zajęte itp.).

Po audycie prowadzone jest podsumowanie, a następnie Zle­ceniodawca otrzymuje raport z oceną każdego elementu. Ocena punktowa nie jest z zasady stosowana, gdyż chodzi o jakościowe wskazanie obszarów dobrze funkcjonujących oraz tych do poprawy, ale jeśli tak zosta­nie ustalone ze Zleceniodawcą, szczególnie, gdy metoda audytu zostanie dostosowana do Jego założeń, istnieje możliwość opracowania punktacji.

ARTYKUŁY
Serwisy niezależne francuskiej marki (2017-09-21)
Prezes PSA w Polsce David Guerin, zainaugurował projekt sieci Euro Repar Car Service - wielomarkowej niezależn...
Nowość. Jak maksymalizować efekty szkoleń? (2017-08-21)
Firma Motomarketing.pl przygotowała szkolenie nt. zwiększania efektów szkoleń dla branży motoryzacyjnej...
Najlepsze we flotach (2017-07-08)
Continental po raz siódmy nagrodził najlepsze w Polsce serwisy oponiarskie należące do sieci Conti360°, które znacząco wyróżniły się rz...
Mazda, a potem też Japonia. Satysfakcja dealerów. (2017-06-07)
Mazda po raz czwarty z rzędu okazała się najlepiej ocenianą marką samochodów przez dealerów. Sta...
POLECAMY
Projekt
Wykonanie
Copyright © 2006 - 2015 Motomarketing.pl